Højsæson for annoncehajer
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 23:06
English to Danish
+ ...
Jul 13, 2005

Bare en advarsel til dem, der ikke holder ferie i øjeblikket. Ferietid er højsæson for de såkaldte annoncehajer, dvs. skruppelløse firmaer, der foregiver at sælge annoncering på internettet.
Er selv blevet ringet op af IT-registreret (Azir) i går, men der er mange om buddet. Gik selv i fælden for et par år siden. Opskriften er: Lok med et godt og billigt tilbud, og skru derefter bissen på ved at sende flere og ikke mindst i stigende grad større regninger, som kræves betalt.... See more
Bare en advarsel til dem, der ikke holder ferie i øjeblikket. Ferietid er højsæson for de såkaldte annoncehajer, dvs. skruppelløse firmaer, der foregiver at sælge annoncering på internettet.
Er selv blevet ringet op af IT-registreret (Azir) i går, men der er mange om buddet. Gik selv i fælden for et par år siden. Opskriften er: Lok med et godt og billigt tilbud, og skru derefter bissen på ved at sende flere og ikke mindst i stigende grad større regninger, som kræves betalt.

Rådet herfra må være: Lad være! Smæk røret på, eller lad vedkommende tale til en dør.

Mere om annoncehajer:
http://www.annoncehajer.dk/
http://www.unfairpris.dk/
http://www.newsdirect.dk/nyhed.asp?id=5029
http://www.ds-net.dk/informationsafdelingen/presse/Artikler/Annoncehajer-gode-raad.asp

Jørgen
Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:06
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Tak for advarslen! Aug 16, 2005

Op til nu er jeg sluppet heldigt fra dem i år (Sikkert ved ikke at tage telefonen, mens jeg var på ferie...)

Men under oprydning på min PC fandt jeg nedenstående, som jeg tidligere har citeret eller faxet til et par stykker af dem.

Du har mere brug for dine egne penge, end de har!

Christine

*************************************
... See more
Op til nu er jeg sluppet heldigt fra dem i år (Sikkert ved ikke at tage telefonen, mens jeg var på ferie...)

Men under oprydning på min PC fandt jeg nedenstående, som jeg tidligere har citeret eller faxet til et par stykker af dem.

Du har mere brug for dine egne penge, end de har!

Christine

*************************************************************

http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/rt_tlfan.htm

Retningslinier ved uanmodet telefonisk annoncetegning
af september 1994



Efter forhandling med Dansk Annoncørforening, Dansk Fagpresse, Dansk Handel & Service, Dansk Industri og Håndværksrådet har parterne vedtaget følgende retningslinier om fremgangsmåden ved uanmodet telefonisk annoncetegning:

1. Ved uanmodet telefonisk annoncetegning skal den mundtlige aftale bekræftes skriftligt af annoncesælgeren. Uden for bestående kundeforhold skal annoncesælgeren tillige opnå annoncekøberens skriftlige bekræftelse på aftalen.

2. Annonceregningen må ikke udsendes i forbindelse med aftalebekræftelsen, men skal fremsendes efter annoncens indrykning sammen med et eksemplar af publikationen eller i forbindelse med et bilagsblad med et eksemplar af den indrykkede annonce.

3. Retningslinierne træder i kraft 1. december 1994. Samtidig ophæves retningslinier for annoncetegning ved telefonakkvisition af februar 1977.

København, den 29. september 1994

Hagen Jørgensen
Collapse


 
pcovs
pcovs
Denmark
Local time: 23:06
English to Danish
Åååhh ja...der er SÅ mange af dem Aug 29, 2005

Dem, jeg er mest plaget af, virker nu ikke kun i bestemte sæsoner...de kører hele året rundt.

De fortæller allesammen, at jeg nu i et år gratis har stået på en eller anden liste på en eller anden hjemmeside, som jeg aldrig har hørt om. Derefter tilbyder de som regel gratis annoncering, og det er så her, det går helt galt for dem. Jeg har to gange hørt dem ud for blot (selvfølgelig) at finde ud af, at det slet ikke er gratis alligevel - surpise, surprise!!!!

... See more
Dem, jeg er mest plaget af, virker nu ikke kun i bestemte sæsoner...de kører hele året rundt.

De fortæller allesammen, at jeg nu i et år gratis har stået på en eller anden liste på en eller anden hjemmeside, som jeg aldrig har hørt om. Derefter tilbyder de som regel gratis annoncering, og det er så her, det går helt galt for dem. Jeg har to gange hørt dem ud for blot (selvfølgelig) at finde ud af, at det slet ikke er gratis alligevel - surpise, surprise!!!!

Nu, når jeg får et af disse opkald, fortæller jeg straks sælgeren, at denne spilder sin tid, og den ene gang, hvor sælgeren ikke reagerede på det, kørte jeg en svada af i stil med: "I siger allesammen det samme. Taler om en hjemmeside, ingen nogensinde har hørt om, og så siger I, at det er gratis, men det er det slet ikke alligevel, så I er allesammen en flok svindlere, og....." og så smækkede sælgeren søreme røret på. Det var lidt sjovt ;o)

Jeg håber, ingen af jer derude går i fælden. Disse firmaer fortjener ikke en krone!!!
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Højsæson for annoncehajer






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »