Oversættelse af retsaktens dele (EN-DA)
Thread poster: LingualiseDK
LingualiseDK
LingualiseDK
Belgium
Local time: 17:54
English to Danish
+ ...
Jun 4, 2018

Hej alle,

Jeg håber der er en venlig sjæl her, der kan hjælpe mig.

Jeg sidder med en EN-DA juridisk oversættelse af et memo og skal oversætte følgende til dansk:

"Art. 93 para. 1 no. 4a of the German Basic Law in conjunction with Sec. 13 no. 8a, 90 et seq. of the Federal Constitutional Court Act."

"Sec. 90 para. 2 sentence 1 BVerfGG."

"Art. 103 German Basic Law Sec. 152a Administrative Procedure Code."

Det er læ
... See more
Hej alle,

Jeg håber der er en venlig sjæl her, der kan hjælpe mig.

Jeg sidder med en EN-DA juridisk oversættelse af et memo og skal oversætte følgende til dansk:

"Art. 93 para. 1 no. 4a of the German Basic Law in conjunction with Sec. 13 no. 8a, 90 et seq. of the Federal Constitutional Court Act."

"Sec. 90 para. 2 sentence 1 BVerfGG."

"Art. 103 German Basic Law Sec. 152a Administrative Procedure Code."

Det er længe siden jeg har oversat retsakter o.lign. og er derfor noget i tvivl om ovenstående. Det er hovedsageligt "art", "para" "no." osv., jeg er usikker på. Jeg har været inde på bl.a. http://publications.europa.eu/code/da/da-120700.htm men synes ikke det giver klarhed.

På forhånd tusind tak for hjælpen!
Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 17:54
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Du skal sikkert lave KudoZ spørgsmål Jun 5, 2018

Hej Lingualise

Det er muligt, at du får mere ud af at stille dine spørgsmål i KudoZ.

Der er ikke så meget aktivitet i det danske forum - jeg tror, vi bruger engelsk for det meste, og når ud til flere.

Reglen med KudoZ er ét udtryk per spørgsmål, så jeg håber, det ikke er for bøvlet. Jeg kender ikke det tyske system så godt, så jeg er ikke selv sikker på svarene, men held og lykke med det!


 
LingualiseDK
LingualiseDK
Belgium
Local time: 17:54
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
KudoZ Jun 5, 2018

Tusind tak Christine! Jeg prøver på KudoZ

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Oversættelse af retsaktens dele (EN-DA)






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »