https://www.proz.com/forum/danish/32184-lukning_af_den_danske_netordbog.html&phpv_redirected=1

Lukning af Den Danske Netordbog
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 05:26
English to Danish
+ ...
May 10, 2005

Citat:
Hvis det ikke lykkes for os at skaffe støtte, vil der kun være to muligheder: Ordbogen lukkes for altid den 31. december i år, eller den bliver betalingsbaseret fra den 1. januar 2006.

Læs mere om den truende lukning af denne fremragende (og gratis) onlineordbog på:
http://www.dendanskenetordbog.dk/netdob/index.html

Mvh Jørgen


 
Dan Schioenning Larsen
Dan Schioenning Larsen
Denmark
Local time: 05:26
English to Danish
+ ...
Ak! May 10, 2005

Nej, nej. Jeg håber, de finder den støtte, de skal bruge. Og hvis det bliver nødvendigt, vil jeg gerne betale for servicen på samme måde, som jeg gør for ordbogen.com.

Det må jeg hellere skrive til dem og fortælle. Jo flere der støtter dem, jo bedre kort har de på hånden.

Netordbogen.dk er et af de bedste værktøjer, jeg har, til at dobbelt-tjekke stavning og bøjning, når tvivlen melder sig. (Er det ikke sjovt, som man sommetider kan komme i tvivl, selvom
... See more
Nej, nej. Jeg håber, de finder den støtte, de skal bruge. Og hvis det bliver nødvendigt, vil jeg gerne betale for servicen på samme måde, som jeg gør for ordbogen.com.

Det må jeg hellere skrive til dem og fortælle. Jo flere der støtter dem, jo bedre kort har de på hånden.

Netordbogen.dk er et af de bedste værktøjer, jeg har, til at dobbelt-tjekke stavning og bøjning, når tvivlen melder sig. (Er det ikke sjovt, som man sommetider kan komme i tvivl, selvom man udemærket kender et ord?) I mine øjne er den faktisk bedre end Retskrivningsordbogen, da den både fortæller, hvad Dansk Sprognævn anbefaler, men også hvad der rent faktisk er mest almindeligt brugt.
Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 05:26
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Er der nogen, der er interesseret i en underskriftsindsamling? May 13, 2005

Jeg så 'truslen' i går, og spekulerede, om jeg kunne få kolleger og evt. den nystartede Oversætterforum i Århus og København (detaljer fra Helle Gyrn, [email protected]) til at bidrage med underskrifter...

Translatørforeningen? (Jeg er ikke medlem, men andre må vide, hvordan man fyrer op under dem)

Fagforeningen Kommunikation of Sprog?
Det må være noget for dem at råbe op om.
Jeg må heller send
... See more
Jeg så 'truslen' i går, og spekulerede, om jeg kunne få kolleger og evt. den nystartede Oversætterforum i Århus og København (detaljer fra Helle Gyrn, [email protected]) til at bidrage med underskrifter...

Translatørforeningen? (Jeg er ikke medlem, men andre må vide, hvordan man fyrer op under dem)

Fagforeningen Kommunikation of Sprog?
Det må være noget for dem at råbe op om.
Jeg må heller sende dem en pip, for at vise, jeg mener det...

Kunne vi lokke skolelærere og lignende med?

Selvfølgelig er der ikke meget, der virkelig er gratis her i verden, så vi kunne godt bidrage, bare det er på et rimelig niveau, også for studerende og andre, der ikke har mange penge.

Men jeg synes, at undervisnings- og kulturministerierne skulle finde pengene til at støtte sådan en ordbog, hvis de mener noget som helst med at bevare det danske sprog. Det skulle efter min mening være gratis for udlandsdanskere og dansk-interesserede udenfor landets grænser, når det nu findes på Nettet (i hvert fald så længe det varer)...

Det er faktisk pebernødder i forhold til nogle af de tiltag, de rask væk bevilger millioner til... ingen nævnt, ingen glemt!

Det var bare en skør ide, jeg fik under bruseren her til morgen, og jeg har nået 3 deadlines siden, så jeg er ikke kommet længere endnu.


Men er der nogen, der vil med på ideen, især hvis I også har nogle ideer om, hvordan vi rent praktisk går i gang... lad os så snakke/maile om det.

God Pinse!
Collapse


 
Orbital
Orbital
Denmark
Local time: 05:26
English to Danish
+ ...
Skal jeg hjælpe? May 14, 2005

Hvis du har brug for penge, kan du gå til google. De kan 1)køb siden og vi forsætter ved at administer bogen eller 2)vi brug reklamer. Google Ads kan give lidt i kassen og et par banner reklamer vil give lidt til.

 
Pernille Chapman
Pernille Chapman  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 04:26
Member (2004)
English to Danish
+ ...
Netordbogen genopstår! Jan 9, 2007

Nu kan det selvfølgelig godt være, det er mig, der er langsom i optrækket, men jeg har først lige fundet ud af følgende på ordbogen.com:

"Vi er utroligt stolte af at kunne præsentere et væsentligt løft i kvaliteten på Danmarks førende online-ordbogssite.
Et nyt samarbejde med Center for Leksikografi på Handelshøjskolen i Århus har resulteret i at vi nu kan tilbyde "Den danske netordbog" i tillæg til den eksisterende ordbog her på siden. "

Det er jo
... See more
Nu kan det selvfølgelig godt være, det er mig, der er langsom i optrækket, men jeg har først lige fundet ud af følgende på ordbogen.com:

"Vi er utroligt stolte af at kunne præsentere et væsentligt løft i kvaliteten på Danmarks førende online-ordbogssite.
Et nyt samarbejde med Center for Leksikografi på Handelshøjskolen i Århus har resulteret i at vi nu kan tilbyde "Den danske netordbog" i tillæg til den eksisterende ordbog her på siden. "

Det er jo en glædelig nyhed, så jeg opretter en separat forumpost om det - der er nok ikke så mange, der læser denne her længere...

God fornøjelse med "vores" elskede netordbog
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Lukning af Den Danske Netordbog






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »