Søger råd: Freelancer inden for oversættelse og korrektur
Thread poster: JonesN
JonesN
JonesN
Denmark
Local time: 06:12
Danish to English
+ ...
Nov 3, 2015

Hej!

Jeg har været freelance-oversætter og korrekturlæser offline (Engelsk-Dansk og vice versa) i 6 år nu, og jeg tænkte at det ville en god idé at tjekke det online marked ud. Derfor fandt jeg dette sted, og jeg søger nu nogle råd til hvordan jeg kommer igang.

Jeg er kandidatstuderende på universitetet, og jeg vil derfor ikke kunne arbejde fuldtid. Jeg tænkte derfor, at det kunne være passende at arbejde som deltidsoversætter og korrekturlæser, for at sup
... See more
Hej!

Jeg har været freelance-oversætter og korrekturlæser offline (Engelsk-Dansk og vice versa) i 6 år nu, og jeg tænkte at det ville en god idé at tjekke det online marked ud. Derfor fandt jeg dette sted, og jeg søger nu nogle råd til hvordan jeg kommer igang.

Jeg er kandidatstuderende på universitetet, og jeg vil derfor ikke kunne arbejde fuldtid. Jeg tænkte derfor, at det kunne være passende at arbejde som deltidsoversætter og korrekturlæser, for at supplere min SU. Jeg er relativt 'large' med mængden af betaling jeg kan modtage her i starten.

1. Generelle "do's and don'ts"?

2. Hvilke 'brancher' eller kategorier er der flest jobs i? Undertekster, korrektur, tekstoversættelse osv.

3. Hvilke steder/sider bruger I, eller har I brugt, til at finde oversættelsesjobs?

Tak på forhånd.

- Jones.

[Edited at 2015-11-03 20:08 GMT]
Collapse


 
Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
United Kingdom
Local time: 05:12
Member (2008)
English to Danish
+ ...
Velkommen! Nov 4, 2015

Velkommen til Proz!

Din profil på Proz er et rigtig godt udgangspunkt. Jeg har fået mange kunder, som har kontaktet mig via min Proz-profil. Så sørg for, at den er god. Og så kan du selvfølgelig søge de jobs, som slås op på Proz.

Mht. priser, så vil jeg ikke anbefale, at du sætter dine priser for lavt. Det bliver for surt, og det ødelægger markedet

Held og lykke!