Off topic: Markedsføring
Thread poster: Andy Bell
Andy Bell
Andy Bell  Identity Verified
Local time: 02:49
Norwegian to English
+ ...
In memoriam
Sep 21, 2004

Hei. Det er sikkert noen her som kjenner meg fra KudoZ (og de vil derfor ikke være helt forbauset om skrivemåten), men jeg har et spørsmål som gjelder markedsføring. Jeg har en god kunder database med flere "repeat clients" men, fordi jeg bor i Australia, fikk jeg sjansen til å ha noen 100 kopier av "My Planet" som er bladet av de Australske-Skandinaviske vennskapsforeningen (Australian-Scandinavian Friendship Society). Bladet er av god kvalitet og innholder flere interessante artikler. Sp... See more
Hei. Det er sikkert noen her som kjenner meg fra KudoZ (og de vil derfor ikke være helt forbauset om skrivemåten), men jeg har et spørsmål som gjelder markedsføring. Jeg har en god kunder database med flere "repeat clients" men, fordi jeg bor i Australia, fikk jeg sjansen til å ha noen 100 kopier av "My Planet" som er bladet av de Australske-Skandinaviske vennskapsforeningen (Australian-Scandinavian Friendship Society). Bladet er av god kvalitet og innholder flere interessante artikler. Spørsmålet er: synes gruppen at potensiell eller eksisterende kunder i Norden kunne bli interessert i slik et blad, når en vurderer at det er ganske normal for meg å ta kontakt med kundene et par ganger i det året (om jul med kalendar og kanskje en gang i midten av året). Også, jeg undrer om dersom folk synes det er bedre å sende slik til nye kunder, evt med business kort eller slik?
Jeg vil bare få litt feedback om hvis folk her synes dette er noe bra/helt idiotisk ide. (Obs. Å spørre andre om markedsføring er ganske ny territory til meg!)
Hilsen
Andy Bell
Collapse


 
Jande
Jande  Identity Verified
Australia
Local time: 04:49
Danish to English
+ ...
Råd fra australisk landskvinde! Oct 12, 2004

Det kommer an på dit formål. Danskere hygge sig med en stor skål slik, som de sidder og spiser foran fjernsynet,

(se http://home20.inet.tele.dk/schlager/continent/europe/denmark/danish_culture.htm)

men gratis gaver er de meget skeptisk overfor og de hader billige lort.

Australiere elsker gratis gaver og slik, som d
... See more
Det kommer an på dit formål. Danskere hygge sig med en stor skål slik, som de sidder og spiser foran fjernsynet,

(se http://home20.inet.tele.dk/schlager/continent/europe/denmark/danish_culture.htm)

men gratis gaver er de meget skeptisk overfor og de hader billige lort.

Australiere elsker gratis gaver og slik, som de spiser så snart de får dem. De er lige glad om det er billige eller dyre slik.

Til lykke med det!
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Markedsføring






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »