Effektiv brug af EU's DGT-TM
Thread poster: Liset Nyland
Liset Nyland
Liset Nyland  Identity Verified
Italy
Local time: 10:59
Italian to Danish
+ ...
May 13, 2012

Hej igen,

Har downloadet EU's TM og lavet to TMX for "mine sprog" (EN-DA og IT-DA).
Jeg vidste godt de var store (ca. 800 MB) hver, men troede at jeg kunne lægge dem ind i mit CAT som
lookup-TM.

Men Trados Studio importerer siden i går aftes og er kun kommet halvvejs (der er over 1 million TU'er i hver), hvilket får mig til at tro at de vil nedsætte hastigheden under arbejdet betydeligt.
Derfor vil jeg spørge om nogen af jer bruger andre eksterne
... See more
Hej igen,

Har downloadet EU's TM og lavet to TMX for "mine sprog" (EN-DA og IT-DA).
Jeg vidste godt de var store (ca. 800 MB) hver, men troede at jeg kunne lægge dem ind i mit CAT som
lookup-TM.

Men Trados Studio importerer siden i går aftes og er kun kommet halvvejs (der er over 1 million TU'er i hver), hvilket får mig til at tro at de vil nedsætte hastigheden under arbejdet betydeligt.
Derfor vil jeg spørge om nogen af jer bruger andre eksterne værktøjer, som kunne være mere passende til at få glæde af disse databaser.
På andre lister har jeg hørt om anvendelse af DtSearch som er et søgeværktøj til din egen PC og som nogen bruger som opslagsværktøj, men jeg er interesseret i at høre om andre fornuftige løsninger.

Liset
Collapse


 
Mette Melchior
Mette Melchior  Identity Verified
Sweden
Local time: 10:59
English to Danish
+ ...
Xbench May 13, 2012

Xbench er min klare favorit til det formål.

Hvis du opretter et projekt med EU-TM'en, kan du let søge i den ved hjælp af en genvejstast. Det fungerer meget bedre end konkordanssøgningen i Trados, og så kan det også en masse andre ting.

http://www.apsic.com/en/products_xbench.html

God søndag ...
See more
Xbench er min klare favorit til det formål.

Hvis du opretter et projekt med EU-TM'en, kan du let søge i den ved hjælp af en genvejstast. Det fungerer meget bedre end konkordanssøgningen i Trados, og så kan det også en masse andre ting.

http://www.apsic.com/en/products_xbench.html

God søndag

Mette
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Effektiv brug af EU's DGT-TM






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »