a final terminology review
Thread poster: Marianne Prip Olsen (X)
Marianne Prip Olsen (X)
Marianne Prip Olsen (X)  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:05
English to Danish
Feb 2, 2012

Godaften fra Odense

Jeg er ny som oversætter og meldte mig til her på sitet for et par dage siden.
Jeg er ikke uddannet oversætter, men jeg er forfatter og medejer af en tekstvirksomhed, hvor vi skriver erindringer mod bestilling, og jeg har uddannelse og erfaring som biolog, psykoterapeut og underviser. Desuden er jeg relativt sej til amerikansk engelsk indenfor biologi og medicin i kraft af mit fag, ligesom jeg er amerikansk gift og er i US i kortere eller længere period
... See more
Godaften fra Odense

Jeg er ny som oversætter og meldte mig til her på sitet for et par dage siden.
Jeg er ikke uddannet oversætter, men jeg er forfatter og medejer af en tekstvirksomhed, hvor vi skriver erindringer mod bestilling, og jeg har uddannelse og erfaring som biolog, psykoterapeut og underviser. Desuden er jeg relativt sej til amerikansk engelsk indenfor biologi og medicin i kraft af mit fag, ligesom jeg er amerikansk gift og er i US i kortere eller længere perioder hvert år. Jeg håber, at jeg kan finde en lille niche indenfor oversættelse med de ting, som jeg kan tilbyde, selvom jeg ikke er uddannet indenfor sprogområdet. At registrere mig herinde har dog givet mig en god portion ydmyghed – det er en smule forstemmende at surfe rundt og se, hvordan mange af jer jonglerer let og elegant med translatøruddannelser, CAT tools og årtiers erfaring indenfor feltet, puha…
Det har affødt en masse spørgsmål og usikkerhed, men i første omgang skriver jeg til jer, fordi jeg netop har modtaget en mail fra en udbyder, som efterlader mig med en masse spørgsmål. Jeg håber, nogle af jer har lyst til at hjælpe mig med gode råd.
Udbyderen beder om et tilbud på ”a final terminology review” af allerede oversatte og korrekturlæste tekster. Mine spørgsmål i den forbindelse er: