Off topic: God pinse!
Thread poster: Christine Andersen
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:21
Member (2003)
Danish to English
+ ...
May 28, 2004

Jeg tør næsten ikke starte tråden her, men kan ikke lade være...

Jeg synes pinsen er så oplagt som oversætternes fest/ ferie, men håber, at de, der ikke kunne lide omtalen af Skt Jerome i sin tid, heller ikke forstår dansk!

Kristne fejrer Pinse for at mindes, da Helligånden kom til disciplene efter Påsken og Kristi Himmelfart. Det kunne først ses som tunger af ild og høres som en susen af vind. Men derefter gav den sig til kende ved, at disciplene begyndte a
... See more
Jeg tør næsten ikke starte tråden her, men kan ikke lade være...

Jeg synes pinsen er så oplagt som oversætternes fest/ ferie, men håber, at de, der ikke kunne lide omtalen af Skt Jerome i sin tid, heller ikke forstår dansk!

Kristne fejrer Pinse for at mindes, da Helligånden kom til disciplene efter Påsken og Kristi Himmelfart. Det kunne først ses som tunger af ild og høres som en susen af vind. Men derefter gav den sig til kende ved, at disciplene begyndte at forkynde evangeliet, og de, der hørte, kunne høre deres egne modersmål, selv om de kom fra lande langt fra Jerusalem.

Historien kan læses i Apostlenes Gerninger, kap. 2.

Men lade os håbe, at solen danser, og alle ønskes et par gode fridage uanset vejret.

Christine
Collapse


 
Dinny
Dinny  Identity Verified
Greece
Local time: 12:21
Italian to Danish
+ ...
Endnu en mistet helligdag! May 28, 2004

Hej Christine,
God Pinse osse til dig! Her i Italien fejrer man - pudsigt nok - ikke Pinse, saa der ryger en helligdag. Men jeg sender en tanke til rejemadderne og pinse-karnevallet, mens jeg som enhver anden hverdag starter arbejdsdagen kl. 8 mandag morgen!

SIGH!

God Pinse til alle... og ... hm... mon ikke der kunne komme lidt mere gang i den danske del af ProZ.com Forum? Det er HYGGELIGT at finde lidt hverdags- eller arbejdssnak her i forum hjemmefra selv om
... See more
Hej Christine,
God Pinse osse til dig! Her i Italien fejrer man - pudsigt nok - ikke Pinse, saa der ryger en helligdag. Men jeg sender en tanke til rejemadderne og pinse-karnevallet, mens jeg som enhver anden hverdag starter arbejdsdagen kl. 8 mandag morgen!

SIGH!

God Pinse til alle... og ... hm... mon ikke der kunne komme lidt mere gang i den danske del af ProZ.com Forum? Det er HYGGELIGT at finde lidt hverdags- eller arbejdssnak her i forum hjemmefra selv om man bor langt fra Danmark...

Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


God pinse!






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »