L&H nu en del af Gyldendal online
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 17:57
English to Danish
+ ...
Dec 15, 2011

Ved et tilfælde opdagede jeg, at man nu kan tilkøbe adgang til L&Hs specialordbøger på Gyldendal online. Gyldendals overtagelse af L&H har været annonceret tidligere, men der er altså nu adgang til det, selvom de ikke reklamere meget for det :-/

Derfor er det muligvis ikke den store nyhed, men det var det for mig, og en kærkommen af slagsen, da jeg (som nævnt i en anden streng) ikke kan køre mine elektroniske L&H-ordbøger på min nye Windows 7-computer (fordi det er et 64-
... See more
Ved et tilfælde opdagede jeg, at man nu kan tilkøbe adgang til L&Hs specialordbøger på Gyldendal online. Gyldendals overtagelse af L&H har været annonceret tidligere, men der er altså nu adgang til det, selvom de ikke reklamere meget for det :-/

Derfor er det muligvis ikke den store nyhed, men det var det for mig, og en kærkommen af slagsen, da jeg (som nævnt i en anden streng) ikke kan køre mine elektroniske L&H-ordbøger på min nye Windows 7-computer (fordi det er et 64-bit styresystem).

De mindre specialordbøger koster 743,75 kr. pr. år pr. styk, mens den store tekniske koster 1.243,75.
Collapse


 
NetLynx
NetLynx  Identity Verified
Local time: 17:57
English to Danish
+ ...
Jørgen: Dec 16, 2011

Hvis dette var sket for mig (og jeg vil også få problemet, når jeg skifter til Windows 7), ville jeg vælge at få installeret en Pro-udgave af Windows-udgave af Windows 7 for at kunne køre noget, der ligner XP og dermed også 16-bit udgaven Bogskabet 3.1 - iflg. den anden tråd.

Firmaet bag Bogskabet, som vist ikke eksisterer længere, havde jo kun lavet et program, der kunne præsentere ordbøgernes data på skærmen og havde formentlig pakket disse data i et specielt format,
... See more
Hvis dette var sket for mig (og jeg vil også få problemet, når jeg skifter til Windows 7), ville jeg vælge at få installeret en Pro-udgave af Windows-udgave af Windows 7 for at kunne køre noget, der ligner XP og dermed også 16-bit udgaven Bogskabet 3.1 - iflg. den anden tråd.

Firmaet bag Bogskabet, som vist ikke eksisterer længere, havde jo kun lavet et program, der kunne præsentere ordbøgernes data på skærmen og havde formentlig pakket disse data i et specielt format, der gjorde, at man ikke uden videre selv kunne hente dem ud og anvende dem enten som simple, rå data eller selv bearbejde dem til et fornuftigt format. Er der nogen, der ved, om der eksisterer andre programmer, der kan "overtage" disse data og præsentere dem, evt. oversætte 16 bit data til 32 eller 64 bit data?

Gyldendal bør kunne, men de er nok kun interesseret i at sælge nye ordbøger, selv om kunderne sidder med en gammel licens.

Jeg er stærkt interesseret i at vide, hvordan problemet kan omgås, og andre er sikkert også nysgerrige.

Venlig hilsen til alle kolleger
Erik
Collapse


 
564354352 (X)
564354352 (X)  Identity Verified
Denmark
Local time: 17:57
Danish to English
+ ...
SuperPro - et godt tilbud? Dec 16, 2011

Hej Jørgen
Umiddelbart ser SuperPro-pakken (dansk-engelsk) ud til at være et godt tilbud. Men jeg kan ikke gennemskue, om den omfatter de gamle L&H-ordbøger. Ved du noget om det?
Gitte


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 17:57
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Super-pro-pakken er et godt tilbud, men uden L&H ordbøgerne Dec 16, 2011

Super-Pro pakken er et virkelig godt tilbud, og inkluderer de kendte store røde ordbøger i begge retninger.

Vinterberg & Bodelsen,
Kjærulff Nielsen & Jens Axelsen,
Jørgen Rohdes Industriordbog,
Pilegaards Medicinsk-Odontologisk
og Helle Pals Frandsens Juridisk,
plus et par andre 'røde'.

Det er de udgaver, der bliver opdateret. Men i hvert fald indtil sidst jeg fornyede min abonnement, var L&H ordbøgerne ikke med.

I
... See more
Super-Pro pakken er et virkelig godt tilbud, og inkluderer de kendte store røde ordbøger i begge retninger.

Vinterberg & Bodelsen,
Kjærulff Nielsen & Jens Axelsen,
Jørgen Rohdes Industriordbog,
Pilegaards Medicinsk-Odontologisk
og Helle Pals Frandsens Juridisk,
plus et par andre 'røde'.

Det er de udgaver, der bliver opdateret. Men i hvert fald indtil sidst jeg fornyede min abonnement, var L&H ordbøgerne ikke med.

Industriordbogen har en del teknik, som ikke lige er med i L&H, eller kommer med en smule forklaring, men der er også ting i L&H, som ikke er i de andre.

Det er en stor, ret dyr pakke, men hvis jeg kun kunne have een abonnement, så ville det være den.
Nu bruger jeg mest DA-EN, men der er alligevel mange gange, jeg bruger EN-DA. Det sparer virkelig mange kilo i rejsetasken, når jeg skal besøge familien og tage lidt arbejde med, som jeg gør, nu de er spredte og nogle er ved at blive gamle.

Men jeg kan se, at jeg skal holde liv i min bærebare, hvor de gamle L&H ordbøger virker endnu, så længe som mulig!
Collapse


 
564354352 (X)
564354352 (X)  Identity Verified
Denmark
Local time: 17:57
Danish to English
+ ...
L&H forældede Dec 17, 2011

Hej Christine

De 'gamle' L&H-ordbøger er vel desværre ved at være ret så forældede, er de ikke?

Det, jeg godt kan lide ved Gyldendals online-pakker er, at de lover løbende opdatering, noget jeg har savnet meget i de gamle L&H-ordbøger. Jeg har løbende tyet til manuelt opslag i dansk-engelsk industriordbog, der ser ud til at dække en del nyere terminologi, og jeg er vildt begejstret over at opdage, at denne nu er tilgængelig i elektronisk form. Havde jeg bare v
... See more
Hej Christine

De 'gamle' L&H-ordbøger er vel desværre ved at være ret så forældede, er de ikke?

Det, jeg godt kan lide ved Gyldendals online-pakker er, at de lover løbende opdatering, noget jeg har savnet meget i de gamle L&H-ordbøger. Jeg har løbende tyet til manuelt opslag i dansk-engelsk industriordbog, der ser ud til at dække en del nyere terminologi, og jeg er vildt begejstret over at opdage, at denne nu er tilgængelig i elektronisk form. Havde jeg bare vidst det for længe siden.

Til gengæld kan jeg ikke se noget som helst formål med, at Gyldendal inkluderer BÅDE de små OG de store røde ordbøger i SuperPro-pakken. De små må da være totalt overflødige i den sammenhæng (jeg agter dog ikke at teste dette ).

Har netop bestilt et prøveabonnement, er spændt på at se, hvordan det hele fungerer.

Ærgerligt at det hele er så dyrt med de høje abonnementpriser, der jo i løbet af meget få år langt vil overstige den samlede pris på køb af de individuelle ordbøger - hvis de altså var tilgængelige elektronisk!!

Gitte





[Edited at 2011-12-17 08:20 GMT]

[Edited at 2011-12-17 08:21 GMT]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


L&H nu en del af Gyldendal online






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »