Pages in topic:   < [1 2]
DK/DE - Overvejer medlemsskab
Thread poster: Birthe Hansen
pcovs
pcovs
Denmark
Local time: 12:04
English to Danish
Dynamikken i jobopslag Jun 26, 2011

Da jeg selv var nystartet herinde, gjorde jeg nok den fejl, at jeg næsten skrev en decideret jobansøgning, hver gang jeg skulle svare på et jobopslag. Det har jeg også set og/eller hørt flere andre gøre som helt nye, så det er måske meget typisk?
Det er meget tidskrævende, og man bliver meget let irriteret, hvis/når kunden ikke engang gider vende tilbage med et "Beklager", og man får måske hurtigt den opfattelse, at det er tidsspilde.

Jeg har siden fundet ud af, at
... See more
Da jeg selv var nystartet herinde, gjorde jeg nok den fejl, at jeg næsten skrev en decideret jobansøgning, hver gang jeg skulle svare på et jobopslag. Det har jeg også set og/eller hørt flere andre gøre som helt nye, så det er måske meget typisk?
Det er meget tidskrævende, og man bliver meget let irriteret, hvis/når kunden ikke engang gider vende tilbage med et "Beklager", og man får måske hurtigt den opfattelse, at det er tidsspilde.

Jeg har siden fundet ud af, at jeg naturligvis ikke behøver at skrive en lang sang hver gang, men nærmere en kort beskrivelse af, hvorfor jeg er fantastisk til jobbet (tidligere erfaring, priser, specialeområde og den slags - hvad jeg nu konkurrerer på) og så i øvrigt henvise til det vedhæftede CV.
Det gør, at jeg nu på få minutter kan få sendt et svar af sted på et job, som jeg godt kunne tænke mig.

Jeg får med jævne mellemrum jobs på denne måde, men indrømmet - det er langt fra hver gang, jeg overhovedet hører fra kunden.

Held og lykke herinde.
Collapse


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 12:04
English to Danish
+ ...
Burde ikke finde os i det Jun 27, 2011

Det er jo egentlig en utrolig uforskammet behandling, vi finder os i. Vi burde skrive til dem, at det hører til almindelig høflighed at svare på en mail. Det gør jeg sommetider, men man burde nok gøre det hver gang.

 
Pages in topic:   < [1 2]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


DK/DE - Overvejer medlemsskab






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »