Banken dækker IKKE tab ved indbrud i netbank
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 18:53
English to Danish
+ ...
Apr 21, 2011

Hvis du er selvstændig og har en erhvervskonto i banken, er der stor sandsynlighed for, at banken ikke dækker tab ved indbrud på virksomhedens netbankkonti. Banken dækker tab for private, men altså ikke virksomheder, inklusive enkeltmandsvirksomheder. Tjek med din bank, og hvis du ikke er dækket, kan du tegne en forsikring mod tab (koster 690 kr. om året) samt læse mere på: http://netbankforsikring.dk/

 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 18:53
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Min bank dækker ikke tab May 2, 2011

For at være sikker, inden jeg tegnede forsikringen, spurgte jeg min erhvervsrådgiver i banken, om de dækkede min virksomheds tab ved indbrud i netbank. Det udløste et selvsikkert svar om, at der aldrig havde været indbrud i denne banks netbank, samt et link til sikkerhedsoplysninger for banken, som angav, at indbrud i netbank belv dækket af banken. Da jeg konfronterede hende med, at oplysningerne var hentet i kontobetingelserne for privatpersoner, og gik hende på klingen med, at jeg var n... See more
For at være sikker, inden jeg tegnede forsikringen, spurgte jeg min erhvervsrådgiver i banken, om de dækkede min virksomheds tab ved indbrud i netbank. Det udløste et selvsikkert svar om, at der aldrig havde været indbrud i denne banks netbank, samt et link til sikkerhedsoplysninger for banken, som angav, at indbrud i netbank belv dækket af banken. Da jeg konfronterede hende med, at oplysningerne var hentet i kontobetingelserne for privatpersoner, og gik hende på klingen med, at jeg var nødt til at være 100% sikker på, at jeg var dækket, måtte hun indrømme, at hun faktisk slet ikke var sikker, og hun måtte kontakte bankens juridiske afdeling. Nu - flere dage efter - fik jeg en besked fra den juridiske afdeling om, at min erhvervskonto IKKE er dækket i forbindelse med indbrud i netbank.Collapse


 
Susanne Hemdorff
Susanne Hemdorff  Identity Verified
Denmark
Local time: 18:53
Member (2006)
English to Danish
+ ...
Min gør heller ikke... May 2, 2011

Foranlediget af Jørgens input har jeg spurgt hos min bank, som netop har svaret, at nej, det gør de ikke.
Jeg har fået disse fire links til steder, hvor man kan tegne en forsikring (har ikke selv tjekket dem endnu):

Banken dækker ikke for indbrud i erhvervsaftaler, men Finansrådet står bag en ny aftale om at tilbyde erhvervskunder en netbankforsikring. Du skal selv tegne
... See more
Foranlediget af Jørgens input har jeg spurgt hos min bank, som netop har svaret, at nej, det gør de ikke.
Jeg har fået disse fire links til steder, hvor man kan tegne en forsikring (har ikke selv tjekket dem endnu):

Banken dækker ikke for indbrud i erhvervsaftaler, men Finansrådet står bag en ny aftale om at tilbyde erhvervskunder en netbankforsikring. Du skal selv tegne forsikringen via en af følgende:

www.netbankforsikring.dk
http://netbanksindbrud.willisweb.dk/
www.danskeforsikring.dk/netbankforsikring
www.topdanmark.dk/netbankforsikring
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Banken dækker IKKE tab ved indbrud i netbank






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »