At fortabe sig på internettet
Thread poster: Dinny
Dinny
Dinny  Identity Verified
Greece
Local time: 19:05
Italian to Danish
+ ...
Jan 7, 2011

Hej,

I kender det sikkert godt allesammen: Man skal i gang med en opgave, men først skal der lige læses lidt på lektien, man er ofte nødt til at skaffe sig ekstra baggrundsviden, før man føler sig klædt helt på til at klare oversættelsen.

I dette tilfælde ville jeg lige finde noget om dækskiftemaskiner, så jeg allierede mig med Google og fandt da også mange interessante sider, hvor jeg kunne kontrollere alle de specifikke udtryk.

Og så faldt j
... See more
Hej,

I kender det sikkert godt allesammen: Man skal i gang med en opgave, men først skal der lige læses lidt på lektien, man er ofte nødt til at skaffe sig ekstra baggrundsviden, før man føler sig klædt helt på til at klare oversættelsen.

I dette tilfælde ville jeg lige finde noget om dækskiftemaskiner, så jeg allierede mig med Google og fandt da også mange interessante sider, hvor jeg kunne kontrollere alle de specifikke udtryk.

Og så faldt jeg også lige over disse 71 sider, som jeg nu har brugt halvanden time på at sidde og læse, fordi det var så interessant! Sådan går det ofte, men jeg har overhovedet ikke tid til det i dag!

Men hvis nogen af jer har tid og lyst til at læse et speciale om det danske sprog, engelske låneord, domænetab og meget andet sprogligt, så deler jeg gladeligt linket med jer:

http://theses.asb.dk/projekter/fbspretrieve/2765/Selve_opgaven.pdf

Det er jo ikke alle, der sidder og knokler om lørdagen!

God weekend!
Dinny
Collapse


 
Mette Melchior
Mette Melchior  Identity Verified
Sweden
Local time: 18:05
English to Danish
+ ...
Kender det alt for godt... Jan 7, 2011

- Og dit indlæg mindede mig lige om, at jeg også skal se at komme i gang med det, jeg EGENTLIG burde lave...! Men tak for linket. Det lyder interessant.

 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 18:05
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Tak, Dinny! Jan 7, 2011

Det lyder rigtig spændende.

Men jeg har jo lige et par opgaver, som skal leveres!

God weekend, når I kommer så langt!


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


At fortabe sig på internettet






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »