Trados - hvor kan man købe den i Danmark...
Thread poster: Barbara Lewis (X)
Barbara Lewis (X)
Barbara Lewis (X)
United States
Local time: 12:05
Danish to Polish
+ ...
Dec 11, 2010

Hej,

Jeg hører om Trados fra flere kunder og har nu besluttet at købe den. Men hvor kan man købe den i Danmark? Og er freelance versionen god nok eller skal man købe den dyre fulde version?

Hilsen

Barbara


 
Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
United Kingdom
Local time: 20:05
Member (2008)
English to Danish
+ ...
På nettet Dec 11, 2010

Du kan købe den fra SDLs websted.

Jeg har ikke erfaring med den nye, men har været glad for den forrige (7) i freelance-udgaven.

Men jeg synes, at det er alt for dyrt, både den gamle og den nye!

Jeg har også Metatexis, som er langt billigere. Den er også ret simpel i brug, og man kan lave Trados-dokumenter og Trados-tm med den. Måske du skulle prøve demo-versionen af den først?

Jeg har udelukkende Trados pga. kundekrav.


 
Tina Colquhoun
Tina Colquhoun  Identity Verified
Local time: 20:05
Danish to English
+ ...
Starter-version Dec 11, 2010

Der er også en 'nedskaleret' Starter-version, som koster EUR 99 om året. Det er måske en anden mulighed...

http://www.translationzone.com/en/Products/sdl-trados-studio-2009-starter/default.asp

Hilsner
Tina


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 21:05
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Du skal købe freelance udgaven Dec 11, 2010

Hej Barbara

Du skal købe freelance-udgaven - den anden er til bureauer.

Du kan få en 30-dages prøveudgave af Studio 2009 gratis, og så købe en licens til den, når de 30 dage er gået.

Inden du giver penge ud, skal du spørge dine kunder, hvilken udgave de bruger.
Trados Workbench (den gamle udgave) er nemlig ikke umiddelbart kompatibel med Studio 2009.

SDL er i gang med at udrangere den gamle (Trados Workbench), og jeg tror, jeg ko
... See more
Hej Barbara

Du skal købe freelance-udgaven - den anden er til bureauer.

Du kan få en 30-dages prøveudgave af Studio 2009 gratis, og så købe en licens til den, når de 30 dage er gået.

Inden du giver penge ud, skal du spørge dine kunder, hvilken udgave de bruger.
Trados Workbench (den gamle udgave) er nemlig ikke umiddelbart kompatibel med Studio 2009.

SDL er i gang med at udrangere den gamle (Trados Workbench), og jeg tror, jeg kommer til at blive glad for 2009'eren, men har kun brugt den lidt, fordi de fleste af mine kunder stadig kører med den gamle.

Jeg har aldrig prøvet Metatexis, men var glad for Wordfast Classic en overgang. (Den kan også arbejde med den gamle Trados, og er gratis indtil din TM bliver over en vis ret pæn størrelse.)

Det er muligt at arbejde med den nye udgave, og så lave det, der hedder en eksport af din TM (= hukommelse, Translation Memory), som det gamle system kan bruge, og det er selvfølgelig muligt at eksportere hukommelser fra den gamle udgave i et format, som den nye kan bruge. Det tager lidt tid, men er ikke særlig svært.

Og så skal din kunde være indforstået med, at du ikke kan levere såkaldte 'uncleaned filer' med den nye udgave. (Det er filer med begge sprog og en masse koder, som de så kan bruge til at opdater deres databsser med.) Men hvis du leverer en TM-eksport, kan de bruge den i stedet for.

Det skulle ikke give dem problemer, men det er bedst at sige det på forhånd, ikke lige før deadline!

Held og lykke med det!

Collapse


 
Anna Haxen
Anna Haxen  Identity Verified
Denmark
Local time: 21:05
Member (2005)
English to Danish
+ ...
Check dine netværksindstillinger først Dec 11, 2010

Hej Barbara

Jeg har lige købt 2009 freelance-versionen, men kan ikke åbne den, fordi min bærbare er sat op til at køre på et såkaldt domain-based netværk, hvilket kræver at man køber en professionel licens. Det skyldes at jeg har et andet job (som ikke har noget at gøre med mit oversætterarbejde), og bruger samme bærbare til at logge ind på deres netværk nogle dage om ugen.

Jeg er bange for, at der ikke umiddelbart er nogen løsning på det problem, så je
... See more
Hej Barbara

Jeg har lige købt 2009 freelance-versionen, men kan ikke åbne den, fordi min bærbare er sat op til at køre på et såkaldt domain-based netværk, hvilket kræver at man køber en professionel licens. Det skyldes at jeg har et andet job (som ikke har noget at gøre med mit oversætterarbejde), og bruger samme bærbare til at logge ind på deres netværk nogle dage om ugen.

Jeg er bange for, at der ikke umiddelbart er nogen løsning på det problem, så jeg glæder mig over, at man får 2007-versionen med i købet! Den vil nemlig godt åbne, og den kunde, som meget gerne vil have mig til at bruge det, bruger selv 2007.

Jeg giver Ivana ret i, at Trados er alt for dyrt, og jeg har kun købt det, fordi jeg efterhånden har måttet sige nej til mange jobs, fordi jeg ikke havde det, og så fordi det var på tilbud. Jeg bruger ellers Wordfast Classic og Pro og er vældig glad for det.

Bemærk i øvrigt, at starter-versionen mangler en del funktioner i forhold til den 'rigtige' version, og hvis det ikke haster, så hold øje med SDL's kampagner. Jeg fik det for 496 EUR ved sidste 'group buy'.

Hilsen
Anna
Collapse


 
Barbara Lewis (X)
Barbara Lewis (X)
United States
Local time: 12:05
Danish to Polish
+ ...
TOPIC STARTER
Tusind tak! Dec 13, 2010

Tusind tak for alle svarene.

Jeg kan se, at kunderne VIL denne program og jeg må se i øjnene, at den skal anskaffes for at kunne tage opgaverne. Alle kommentarer har hjulpet mig med at bestemme hvad jeg skal gøre. Trados, here I come!!

Med venlig hilsen og ønsker af

Glædelig Jul samt Godt og spændende Nytår

Barbara Madsen


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Trados - hvor kan man købe den i Danmark...






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »