https://www.proz.com/forum/danish/183013-oprettelse_af_en_blog_om_sprog.html&phpv_redirected=1

Oprettelse af en blog om sprog?
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 12:40
English to Danish
+ ...
Oct 15, 2010

Vi er nogle stykker, som har snakket om, hvordan vi som sprogeksperter kan tydeliggøre debatten om sprogets udvikling og komme igennem med nogle argumenter og synspunkter om dette og hint i forbindelse med det danske sprog. Det har nemlig vist sig at være svært at komme til orde i de gængse medier.

Jeg ved ikke, om der findes sådanne blogs, men hvis der ikke gør, ville det måske være relevant at oprette én. Lyder det som en helt skør idé, eller er der andre, som er med p�
... See more
Vi er nogle stykker, som har snakket om, hvordan vi som sprogeksperter kan tydeliggøre debatten om sprogets udvikling og komme igennem med nogle argumenter og synspunkter om dette og hint i forbindelse med det danske sprog. Det har nemlig vist sig at være svært at komme til orde i de gængse medier.

Jeg ved ikke, om der findes sådanne blogs, men hvis der ikke gør, ville det måske være relevant at oprette én. Lyder det som en helt skør idé, eller er der andre, som er med på at bidrage i et valgfrit omfang?

Mvh Jørgen
Collapse


 
Susanne Hemdorff
Susanne Hemdorff  Identity Verified
Denmark
Local time: 12:40
Member (2006)
English to Danish
+ ...
Fin idé! Oct 15, 2010

Jeg synes, det er en rigtig god idé, og jeg vil gerne bidrage efter bedste evne, når bloggen er oprettet. Min tid og mine evner udi det tekniske levner desværre ikke mulighed for, at jeg kan bidrage ved selve oprettelsen.

Mvh
Susanne


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 12:40
English to Danish
+ ...
Har én, der måske kan bruges Oct 15, 2010

Jeg kom lige i tanker om, at jeg for flere år siden oprettede en blog:http://blog-dyn.tv2.dk/jeanette.brammer/profile.html

Jeg har aldrig brugt den til noget, men man kunne jo godt ændre den, så den kunne bruges til formålet. Jeg er så bare lidt i tvivl om, hvor mange læsere man kan få, for der er mange, der har sådan en TV2-blog.

Måske skulle man prøve at blive fast blogger på en af de store aviser, så overskrifterne på indlægene blev vist på avisens h
... See more
Jeg kom lige i tanker om, at jeg for flere år siden oprettede en blog:http://blog-dyn.tv2.dk/jeanette.brammer/profile.html

Jeg har aldrig brugt den til noget, men man kunne jo godt ændre den, så den kunne bruges til formålet. Jeg er så bare lidt i tvivl om, hvor mange læsere man kan få, for der er mange, der har sådan en TV2-blog.

Måske skulle man prøve at blive fast blogger på en af de store aviser, så overskrifterne på indlægene blev vist på avisens hjemmeside. Det ville give mange læsere. Ville det ikke være det allerbedste, hvis man kunne det? Man har da lov at prøve.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Oprettelse af en blog om sprog?






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »