.rtf -> .doc - fungerer ikke
Thread poster: Trine Mühlhausen
Trine Mühlhausen
Trine Mühlhausen  Identity Verified
Greece
Greek to Danish
+ ...
May 5, 2010

Hej igen,

Jeg sidder med firkantede øjne efter en intens arbejdsbyrde og er meget træt. Nu opdager jeg til min forfærdelse at noget, der i teorien er pærelet, overhovedet ikke fungerer: min tekst på 26 sider modtog jeg i pdf-format, som jeg konverterede vha. FineReader til .rtf. Det fik jeg 26 enkeltsider ud af, som jeg har oversat med Trados. Nu skal jeg til at sætte min oversatte tekst sammen igen og trylle den om til et godt gammeldags word-dokument. Men uanset hvordan jeg
... See more
Hej igen,

Jeg sidder med firkantede øjne efter en intens arbejdsbyrde og er meget træt. Nu opdager jeg til min forfærdelse at noget, der i teorien er pærelet, overhovedet ikke fungerer: min tekst på 26 sider modtog jeg i pdf-format, som jeg konverterede vha. FineReader til .rtf. Det fik jeg 26 enkeltsider ud af, som jeg har oversat med Trados. Nu skal jeg til at sætte min oversatte tekst sammen igen og trylle den om til et godt gammeldags word-dokument. Men uanset hvordan jeg gemmer .rtf-dokumentet (Microsoft Word-dokument/Word 2007-dokument), ligner det rtf-formatet. Er der nogen der kan gennemskue hvad jeg gør galt?

TAK!!

Venlig hilsen
Trine
Collapse


 
Mette Melchior
Mette Melchior  Identity Verified
Sweden
Local time: 03:43
English to Danish
+ ...
Normalt ligner de hinanden May 6, 2010

Hej Trine

Jeg ved ikke, om jeg har misforstået dig, men normalt ligner RTF- og Word-filer hinanden, når de vises i Word, så der er som regel ikke nogen synlig forskel, når man gemmer en Word-fil som RTF eller omvendt.

Umiddelbart skulle du bare kunne samle siderne i én fil og så gemme filen som en Word-fil.


 
Trine Mühlhausen
Trine Mühlhausen  Identity Verified
Greece
Greek to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
docm May 6, 2010

Hej Mette,
Tak for dit svar.
Jeg har nu set at mit dokument hedder .docm. Jeg ved ikke om det siger dig noget, men mit problem er at det ikke ligner et helt almindeligt word-dokumnet og jeg ikke kan finde ud af at redigere i det (f.eks. opfører maginerne og 'sideafstand' sig mærkeligt...)
Vh
Trine


 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 03:43
Member (2002)
English to Danish
+ ...
.docm May 6, 2010

Hej Trine

Jeg har fulgt med sådan på sidelinjen i denne tråd. Tænkte på, om du skulle prøve at fjerne "m'et", så det bliver et alm. .doc-dokument. Det er vel en fil, der er dannet, da du lavede pdf om til en fil, du kunne arbejde i.

Godt kæmpet ... Håber du får løst problemet

mvh. Marianne


 
Mette Melchior
Mette Melchior  Identity Verified
Sweden
Local time: 03:43
English to Danish
+ ...
Links May 6, 2010

Hej igen

Nej, jeg kender ikke det format, men var det dét, som pdf-filen blev gemt i, da du trak teksten ud med FineReader?

Jeg fandt lige et par links som måske kan hjælpe...

http://office.microsoft.com/en-us/word/HA100444731033.aspx
... See more
Hej igen

Nej, jeg kender ikke det format, men var det dét, som pdf-filen blev gemt i, da du trak teksten ud med FineReader?

Jeg fandt lige et par links som måske kan hjælpe...

http://office.microsoft.com/en-us/word/HA100444731033.aspx
http://pcsupport.about.com/od/fileextensions/f/docmfile.htm

Hvis du har en ældre version af Word installeret, løser det måske problemet at installere kompatibilitetspakken for Office 2007 (se det første link).

Pøj pøj med det!
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 03:43
English to Danish
+ ...
"Makroaktiveret" Word 2007-fil May 6, 2010

Det er et udvidet Word 2007-filformat, som kan åbnes, hvis du installerer kompatibilitetspakken til Office.

Jørgen

[Edited at 2010-05-06 07:27 GMT]


 
Trine Mühlhausen
Trine Mühlhausen  Identity Verified
Greece
Greek to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
TAK May 7, 2010

Tak, allesammen, for hurtige og konstruktive svar.
Det dejligt at føle man har kollegaer trods den isolation, der (som regel) følger med det at være freelance oversætter.
Venlig hilsen
Trine


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


.rtf -> .doc - fungerer ikke






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »