Arbejde med flere skærme
Thread poster: Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 01:51
English to Danish
+ ...
Dec 23, 2009

Er der nogen, der har erfaring med at arbejde med flere skærme?

Generelt viser undersøgelser, at produktiviteten øges med 20-30 %, hvis man har to skærme i stedet for en.

Og jeg læste lige følgende:

* Personer med en 24" skærm arbejder 52 % hurtigere end dem med en 18" skærm
* Personer med to 20" skærme arbejder 44 % hurtigere end dem med en 18" skærm
* Produktiviteten falder igen, hvis skærmen er 26" eller større

Jeg fo
... See more
Er der nogen, der har erfaring med at arbejde med flere skærme?

Generelt viser undersøgelser, at produktiviteten øges med 20-30 %, hvis man har to skærme i stedet for en.

Og jeg læste lige følgende:

* Personer med en 24" skærm arbejder 52 % hurtigere end dem med en 18" skærm
* Personer med to 20" skærme arbejder 44 % hurtigere end dem med en 18" skærm
* Produktiviteten falder igen, hvis skærmen er 26" eller større

Jeg forventer ikke, at jeg kan oversætte hurtigere, men man kan formentlig spare tid på at skifte mellem programmer og ved at få et bedre overblik.

Jeg har netop købt en iMac med 21,5" skærm, som virker meget større end min nuværende med 17" skærm, så det alene burde blive mere effektivt.

Med en ekstra skærm skal man blot spare 3-4 minutter om dagen, før den har tjent sig selv hjem, men det kunne være interessant at høre, om andre har erfaringer med det.
Collapse


 
Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
United Kingdom
Local time: 00:51
Member (2008)
English to Danish
+ ...
Jeg har to, men kun den ene er i brug Dec 23, 2009

Jeg købte én til skærm sidste år, men jeg kunne ikke umiddelbart få det til at fungere, så projektet strandede lidt... Måske jeg prøver igen nu!

Men det var af samme grund som dig - det ville bare være så lækkert med en oversættelsesskærm og en ordbogskærm


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 01:51
English to Danish
+ ...
Har brugt to skærme i flere år... Dec 23, 2009

Jeg har brugt to skærme i årevis og er meget tilfreds, men om jeg ligefrem er blevet mere effektiv, ved jeg ikke. Men der er helt sikkert tid at spare, da overblikket over de åbne programmer er langt bedre. Den ekstra skærm bruger jeg enten til ordbog (elektronisk eller online), ordlistesøgning eller reference.

For tiden kører jeg med en 22" primær skærm og en 17" sekundær skærm, og jeg vil meget nødigt undvære to skærme. Rent teknisk kræver det selvfølgelig to skærm
... See more
Jeg har brugt to skærme i årevis og er meget tilfreds, men om jeg ligefrem er blevet mere effektiv, ved jeg ikke. Men der er helt sikkert tid at spare, da overblikket over de åbne programmer er langt bedre. Den ekstra skærm bruger jeg enten til ordbog (elektronisk eller online), ordlistesøgning eller reference.

For tiden kører jeg med en 22" primær skærm og en 17" sekundær skærm, og jeg vil meget nødigt undvære to skærme. Rent teknisk kræver det selvfølgelig to skærmkort/-udgange, men selve opsætningen er nem.

En anden ting, som for øvrigt er meget afgørende for effektiviteten (hurtigheden), er tastaturet, men det er jo en helt anden snak.

Mvh Jørgen

[Edited at 2009-12-23 11:05 GMT]
Collapse


 
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 01:51
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Tastatur Dec 23, 2009

Jørgen Madsen wrote:

En anden ting, som for øvrigt er meget afgørende for effektiviteten (hurtigheden), er tastaturet, men det er jo en helt anden snak.

Mvh Jørgen

[Edited at 2009-12-23 11:05 GMT]


Ja, tastaturet er også vigtigt. Jeg har et ergonomisk Microsoft-tastatur, der er delt op i 2 halvdele. Så slipper man også for, at andre bruger computeren, da de ikke kan finde ud af det.

Jeg skal i gang med at "opskalere" et andet forsøg, hvor jeg arbejder med virtuelle maskiner. I øjeblikket bruger jeg det på 1 projekt, som kun ligger på en virtuel maskine med alle de nødvendige programmer installeret. Da jeg ofte skal skifte mellem forskellige versioner af de samme programmer, slipper jeg for, at versionerne forstyrrer hinanden. I mit nye forsøg vil jeg køre e-mail og ikke-projektrelaterede programmer under Mac OS, og så laver jeg en virtuel maskine til Trados-projekter og en anden til softwareprojekter og evt. flere. Det giver dog lige lidt problemer omkring licenser, men jeg forventer, at det vil kunne spare nogle geninstallationer af computeren.

Samtidig har Mac OS en funktion, der hedder Spaces, hvor man kan skifte mellem "skriveborde". Det svarer lidt til at have flere skærme tilsluttet, og så trykker man blot Alt+1, Alt+2 osv. for at skifte mellem op til 4 skærme. Sammen med virtuelle maskiner og evt. en ekstra skærm vil jeg så have mulighed for at kunne køre flere programmer, end jeg kan nå at bruge. Men sådan bliver det, når man forsøger at drive flere virksomheder ad gangen.


 
Pernille Kock
Pernille Kock  Identity Verified
Spain
Local time: 01:51
English to Danish
+ ...
Jeg arbejder med to skærme Dec 23, 2009

Jeg satte en ekstra skærm til for nogle måneder siden, da vi fik en tilovers, det var lidt tilfældigt, men nu du nævner procentsatserne, vil jeg godt tro, at det kan passe. Jeg har i hvert fald en fornemmelse af større overblik og større arbejdsglæde, og kan slet ikke undvære min ekstra skærm nu.

God jul!

Pernille


 
christina188 (X)
christina188 (X)
Spain
Local time: 01:51
English to Danish
+ ...
To skærme Jan 8, 2010

Jeg arbejder også med to skærme.
Da jeg først hørte om det synes jeg det lød vanvittigt, men da jeg så på min arbejdsplads fik stillet to skærme op - en til f.eks. at oversætte og en til ordbog / referencer etc. - ja jeg indrømmer det gerne: jeg ved ikke hvordan jeg nogensinde har kunne leve uden to skærme!


 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:51
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Har én stor 23 tommer skærm Jan 8, 2010

Jeg har anskaffet mig en stor skærm, hvor der kan være to A4-ark ved siden af hinanden. Det er jo vældig praktisk, så jeg se på flere åbne programmer samtidigt og/eller have kildeteksten ved siden af. Jeg undrer mig også over, at jeg har kunnet undvære en så stor skærm før.

mvh. Marianne


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Arbejde med flere skærme






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »