Jomfruolie
Thread poster: Birthe Omark
Birthe Omark
Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Local time: 21:18
Member (2006)
French to Danish
+ ...
Nov 20, 2009

Jeg har en lille, hurtig opgave der går ud på at oversætte etikettekster til forskellige olier (avocado, hjulkrone .. o.m.a.) De betegens alle som biologiske /økoligiske, og det er der ingen problemer med.

Men de betegnes som 'jomfruolie' (avokadojomfruolie (uf) eller jomfruolie af avokado) - jeg undrer mig dog over, hvorvidt det er tilladt at bruge betegnelsen 'huile vierge' / jomfruolie i andre betydninger end jomfruolie af oliven .. ref. EU direktiverne om fødevarerbetegnel
... See more
Jeg har en lille, hurtig opgave der går ud på at oversætte etikettekster til forskellige olier (avocado, hjulkrone .. o.m.a.) De betegens alle som biologiske /økoligiske, og det er der ingen problemer med.

Men de betegnes som 'jomfruolie' (avokadojomfruolie (uf) eller jomfruolie af avokado) - jeg undrer mig dog over, hvorvidt det er tilladt at bruge betegnelsen 'huile vierge' / jomfruolie i andre betydninger end jomfruolie af oliven .. ref. EU direktiverne om fødevarerbetegnelser og oprindelse?

Hvis det er tilfældet, skulle etiketteksten være 'ren' eller lignende.

Er jeg helt galt på den med denne bekymring?
Hilsen
Birthe
Collapse


 
Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
United Kingdom
Local time: 20:18
Member (2008)
English to Danish
+ ...
"Første koldpresning" Nov 20, 2009

Uden at vide noget om, hvorvidt "jomfruolie" er en beskyttet" betegnelse, kan du vel bruge "første koldpresning" - det er da det, det betyder?

 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 21:18
English to Danish
+ ...
Mange hits Nov 20, 2009

Hvis man googler på det, finder man jomfruolie i forbindelse med alle mulige olier, for eksempel her: http://www.presswire.dk/default.asp?o=1&pid=28964

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Jomfruolie






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »