Gebyrer ved overførsel af penge
Thread poster: Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 23:50
English to Danish
+ ...
Aug 13, 2003

Er der mon nogen, der kender en rigtig god løsning på, hvordan man mindsker gebyrer ved overførsel af penge mellem lande?

I en del tilfælde får vi betalt i €, og banken skraber et gebyr på 30 kroner for hver indbetaling til banken. Samtidig tager indbetalerens bank også et gebyr - i nogle tilfælde op til €25, så hvis man en måned kun har en enkelt lille hasteordre fra en kunde, så er omsætningen lynhurtigt gået til gebyrer.

I de tilfælde, hvor indbetal
... See more
Er der mon nogen, der kender en rigtig god løsning på, hvordan man mindsker gebyrer ved overførsel af penge mellem lande?

I en del tilfælde får vi betalt i €, og banken skraber et gebyr på 30 kroner for hver indbetaling til banken. Samtidig tager indbetalerens bank også et gebyr - i nogle tilfælde op til €25, så hvis man en måned kun har en enkelt lille hasteordre fra en kunde, så er omsætningen lynhurtigt gået til gebyrer.

I de tilfælde, hvor indbetaleren skal betale et højt gebyr, vil de hellere sende en check, men i min bank vil de ikke modtage udenlandske check, medmindre min kunde har lavet en bankcheck og ikke bruger deres private check.

En kunde har anbefalet, at vi begynder at bruge www.moneybookers.com, men er der nogen derude, som har erfaring med dette eller lignende firmaer?

Hilsen
Johnny
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 23:50
English to Danish
+ ...
IBAN er billigst Aug 13, 2003

Den billigste og mest effektive løsning er at bruge IBAN-systemet, evt. sammen med en BIC-kode (SWIFT-kode). Dette gælder primært overførsler indenfor EU.
Læs mere her.
Der findes forskellige betalingssystemer, f.eks. Paypal, men dem stoler jeg ikke personligt på, da der er en del klager fra brugerne.
Jørgen


 
lisevs
lisevs
Local time: 23:50
også IBAN her Aug 14, 2003

jeg bruger også almindelige bankoverførsler med IBAN/BIC - fra d. 1. juli må bankerne ikke kræve mere i gebyr end for overførsler i indland - det gælder i alle EU lande.

så vidt jeg ved kan indbetaleren efter de nye regler ikke vælte alle gebyrerne over på beløbsmodtageren (som det lyder til at word gallery's kunder i nogle tilfælde gør) men gebyrerne opdeles mellem de to parter, når man vælger den billigste form for overførsel med IBAN/BIC - måske kan du gøre din
... See more
jeg bruger også almindelige bankoverførsler med IBAN/BIC - fra d. 1. juli må bankerne ikke kræve mere i gebyr end for overførsler i indland - det gælder i alle EU lande.

så vidt jeg ved kan indbetaleren efter de nye regler ikke vælte alle gebyrerne over på beløbsmodtageren (som det lyder til at word gallery's kunder i nogle tilfælde gør) men gebyrerne opdeles mellem de to parter, når man vælger den billigste form for overførsel med IBAN/BIC - måske kan du gøre din kunde opmærksom på de ændrede regler, så de benytter en anden overførselsmetode - hvem ved hvilke informationer de får af deres bank.....

pas på med checks: måske er danske banker ikke så skrappe - men min bank i østrig kræver 9 € i gebyr for at indløse checks fra udlandet

evt. kan du aftale med din kunde, at de først overfører pengene, når beløbet er så stort, at det kan betale sig.

held og lykke
lise
Collapse


 
Gitte Gifford
Gitte Gifford
Local time: 23:50
English to Danish
+ ...
In memoriam
Bankgebyrer Aug 18, 2003

BG-Bank, som jeg bruger tager stadig 30 kr i gebyr ved en direkte bankoverførsel fra et EU-land til andet, men oplyser at prisen falder til 20 kr. d. 1.9.03.

Når jeg indløser en check betaler jeg fortsat 75 kr.


 
Suzanne Blangsted (X)
Suzanne Blangsted (X)  Identity Verified
Local time: 14:50
Danish to English
+ ...
banke og gebyr Aug 20, 2003

Det er lige meget om jeg bruger Den Danske Bank i Danmark eller Horizon Bank i USA, hvor jeg bor, det koster det hvide ud af øjnene.

Derfor, når jeg er klar over kundens betalingsmåde, inkluderer jeg mine omkostninger i min pris uden at sige det til kunden.


 
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 23:50
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Bankgebyrer Aug 20, 2003

Tak for alle svarene.

Vi bruger selv IBAN, men det er jo desværre ikke alle lande, der er med i den ordning.

Indtil videre har vi takket nej til at modtage flere opgaver fra én kunde, som alligevel ikke gav så meget omsætning, at det er administrationen og gebyrerne værd. Og den foreløbig anden kunde, hvor vi havde problemet, bruger nu bankoverførsel, og betaler selv de omkostninger, det indebærer.

Hvis kunder vil betale med check, skal de åbenbart
... See more
Tak for alle svarene.

Vi bruger selv IBAN, men det er jo desværre ikke alle lande, der er med i den ordning.

Indtil videre har vi takket nej til at modtage flere opgaver fra én kunde, som alligevel ikke gav så meget omsætning, at det er administrationen og gebyrerne værd. Og den foreløbig anden kunde, hvor vi havde problemet, bruger nu bankoverførsel, og betaler selv de omkostninger, det indebærer.

Hvis kunder vil betale med check, skal de åbenbart blot få en bankcheck i stedet for at bruge deres egne, så bliver gebyrerne forholdsvis små.

Hvis vi kommer i gang med at afprøve moneybookers.com, skal jeg nok lige smide en kommentar ind her, så I eventuelt kan se, om det rent faktisk er en god idé.

Hilsen
Johnny
Collapse


 
Mads Grøftehauge
Mads Grøftehauge  Identity Verified
Local time: 23:50
English to Danish
+ ...
få en dansk konto i EUR Sep 10, 2003

Hvis din bank tager et fast gebyr hver gang du modtager en Euro-betaling, og dette sker relativt ofte, var det måske en idé at få en konto i EUR ved siden af den almindelige i DKK, og så vente med at overføre til der er et større beløb. Så skal du ikke betale vekslegebyr så tit. Det var anbefalingen fra min bank (SEB).

Mvh.
Mads


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Gebyrer ved overførsel af penge






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »