Pages in topic:   < [1 2 3] >
Stambord i Århus - skal vi mødes uformelt?
Thread poster: Christine Andersen
Birthe Omark
Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2006)
French to Danish
+ ...
Stambord i Århus den 28. november ? Nov 25, 2008

Hejsa,

Vejen til helvede er belagt med gode intentioner ... men denne fredag må det kunne lade sig gøre at komme til stambord!

Er det stadig 'on' samme tid og samme sted ?

Hilsen Birthe


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2003)
Danish to English
+ ...
TOPIC STARTER
Det bliver desværre uden mig - ØV! Nov 26, 2008

Jeg havde stort set planlagt at se, om det kunne lade sig gøre, men der er sket en del i den sidste måned, både privat og arbejdsmæssigt.

I øjeblikket trisser jeg rundt med et par graders feber og en influenza, som jeg absolut har tænkt at holde for mig selv

Stemningen var sidste gang, at de, der kom (Jennifer, Merete og Marie, udover mig), ikke kunne denne gang.

I december tror jeg
... See more
Jeg havde stort set planlagt at se, om det kunne lade sig gøre, men der er sket en del i den sidste måned, både privat og arbejdsmæssigt.

I øjeblikket trisser jeg rundt med et par graders feber og en influenza, som jeg absolut har tænkt at holde for mig selv

Stemningen var sidste gang, at de, der kom (Jennifer, Merete og Marie, udover mig), ikke kunne denne gang.

I december tror jeg heller ikke, der bliver mange, der har tid, selv om hollænderne har fået julen mere eller mindre overstået... men jeg har sat kryds i kalenderen den 30. januar, og håber virkelig, at det bliver til noget.

Men hvis der er nogen, der kan, så må I rigtig hygge jer, og vi ses til næste år - det kommer hurtigere, end vi tror!

Christine
Collapse


 
Birthe Omark
Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2006)
French to Danish
+ ...
God bedring Christine .. Nov 27, 2008

og så er det måske nok 'juleferie' på den front ! Som du ganske rigtigt skriver, så kommer det nye år meget snart !
Hilsen Birthe


 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
German to Danish
+ ...
Stambord i Århus 23. januar? Jan 9, 2009

Hej folkens

Er der nogen der er med på at mødes igen i januar? Personligt kan jeg ikke den 30. januar ( = sidste fredag i måneden som sædvanlig), så jeg vil foreslå den 23. januar. Er nogen med på den?

NB: Mit forslag skal selvfølgelig ikke forhindre nogen i at mødes den 30. januar også

Marie


 
Merete Hvas
Merete Hvas  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2007)
English to Danish
+ ...
Ja til den 23. Jan 9, 2009

Hej Marie

Jep, den 23. er også helt perfekt for mig; jeg kan nemlig heller ikke den 30.!

Mvh.
Merete


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2003)
Danish to English
+ ...
TOPIC STARTER
Jeg sætter kryds i kalenderen den 23. Jan 9, 2009

Så sætter jeg kryds i kalenderen den 23, og sender et par mails hist og her til andre, som måske kunne være interesseret.

Vi ses!
Christine


 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
German to Danish
+ ...
Gerne nye med Jan 13, 2009

Super, Christine. Det kunne være dejligt med nogle nye ansigter (også ...).

Marie


 
Mads Grøftehauge
Mads Grøftehauge  Identity Verified
Local time: 16:09
English to Danish
+ ...
Æv, jeg ka sgu ikke d. 23. Jan 15, 2009

Jeg er generelt svær at lave aftaler med pt. pga. flyttelogistik mv.
D. 23. kl. 17 er jeg i Horsens og har lige fået nøglen til vores nye hus!

KH
Mads G


 
Birthe Omark
Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2006)
French to Danish
+ ...
Fint - jeg kommer også! Jan 17, 2009

Jeg vil glæde mig til at komme til storbyen og at få en god snak med jer andre. Hos mig er der i øjeblikket meget stille, men man kan da håbe, at det snart slår om!

Mads - velkommen til Horsens.

hilsen Birthe


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2003)
Danish to English
+ ...
TOPIC STARTER
Er der nogen, der kender noget til Wordfast? Jan 20, 2009

Jeg troede, 2009 vil blive året, da jeg gik over til Wordfast.
Det kan forhåbentlig nås endnu
Men jeg har ikke fået det til at virke ordentlig, og spekulerede, om der er nogen, der har nogle gode tips, hvis jeg bringer min bærebare?

Jeg kan ikke klare mig uden konkordance og gerne en 'glossary' eller 2. Hele ideen var at finde noget nemmere end Multiterm, især da sidstnævnte ikke kan redigeres mer
... See more
Jeg troede, 2009 vil blive året, da jeg gik over til Wordfast.
Det kan forhåbentlig nås endnu
Men jeg har ikke fået det til at virke ordentlig, og spekulerede, om der er nogen, der har nogle gode tips, hvis jeg bringer min bærebare?

Jeg kan ikke klare mig uden konkordance og gerne en 'glossary' eller 2. Hele ideen var at finde noget nemmere end Multiterm, især da sidstnævnte ikke kan redigeres mere pga inkompatibilitet med Java!!!

Jeg drømmer om at få mere ud af min efterhånden uhåndterlige 'Terminologibrokkasse', men der er simpelthen for meget brok med Multiterm...

Det kan man i hvert fald få en stille periode til at gå med, men det hele skulle gerne være klar til afgang, når der kommer jobs igen.

Ellers kan vi måske snakke lidt on GBK - Glossary Building KudoZ, som jeg ikke må deltage i, fordi jeg ikke arbejder med EN-DA, så det er hurtigt overstået for mit vedkommende, men jeg har lovet at nævne det!

Eller bare drikke vores kaffe og hygge...
Vi ses, og jeg glæder mig!
Christine
Collapse


 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
German to Danish
+ ...
Sted - Kong Venience? Jan 22, 2009

Jeg går ud fra at vi mødes samme sted som sidst - altså Restaurant Kong Venience på toppen af Bruuns Galleri?

Til Christine: Jeg bruger ganske vist Wordfast, men må med skam erkende at jeg aldrig har fået sat mig ind i concordance-funktionen. Men vi kan da godt kigge lidt på Wordfast-manualen sammen (den har du vel)? Jeg vil egentlig gerne lære det også ...

Jeg tror nok Pernille bruger det, men hun er jo lidt langt væk.

Glæder mig til at se jer i
... See more
Jeg går ud fra at vi mødes samme sted som sidst - altså Restaurant Kong Venience på toppen af Bruuns Galleri?

Til Christine: Jeg bruger ganske vist Wordfast, men må med skam erkende at jeg aldrig har fået sat mig ind i concordance-funktionen. Men vi kan da godt kigge lidt på Wordfast-manualen sammen (den har du vel)? Jeg vil egentlig gerne lære det også ...

Jeg tror nok Pernille bruger det, men hun er jo lidt langt væk.

Glæder mig til at se jer i morgen.

Marie
Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2003)
Danish to English
+ ...
TOPIC STARTER
Ja, jeg regner med Kong Venience... Jan 22, 2009

Jeg regner med, at vi mødes på Kong Venience...

Hej Marie

Jeg har fået et eller andet til at dukke op nogle gange med konkordancen - eller ´Context search´, som det hedder i WF, på min desktop computer. Jeg håber, jeg kan bruge det i stedet for Trados på en fast opgave i dag!! Med nogle kunder er den simpelthen uundværlig, når man er vant til det.

Så vil jeg se at få alle indstillinger (og en TM, man kan søge i...) overført til bærbare-modell
... See more
Jeg regner med, at vi mødes på Kong Venience...

Hej Marie

Jeg har fået et eller andet til at dukke op nogle gange med konkordancen - eller ´Context search´, som det hedder i WF, på min desktop computer. Jeg håber, jeg kan bruge det i stedet for Trados på en fast opgave i dag!! Med nogle kunder er den simpelthen uundværlig, når man er vant til det.

Så vil jeg se at få alle indstillinger (og en TM, man kan søge i...) overført til bærbare-modellen, og vi kan tage det derfra.

Multiterm vil ikke, som den skulle, men jeg fik en glossary oprettet i WF i går... og den virker. Det går helt bestemt fremad!

vi ses!
Christine
Collapse


 
Susanne Hemdorff
Susanne Hemdorff  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2006)
English to Danish
+ ...
Afbud igen-igen... Jan 22, 2009

Øv, det bliver heller ikke denne gang, jeg kommer med. Jeg håber, det kan lykkes næste gang - Rigtig god fornøjelse til de trofaste!

Susanne

[Edited at 2009-01-22 13:35 GMT]


 
Birthe Omark
Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Member (2006)
French to Danish
+ ...
Kommer .. Jan 23, 2009

Hej, jeg glæder mig til at komme... Desværre kan jeg ikke hjælpe med WF. Jeg brugte det i den spæde start og har truet med at tage den nye version ind som back-up, hvis Trados bliver for 'træls'.

På gensyn!
Birthe


 
Antje L Lomholt
Antje L Lomholt  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:09
Danish to German
+ ...
Måske kommer jeg også i aften Jan 23, 2009

Jeg har i november sidste år talt med Merete og derigennem hørt om jeres stambord. Havde sat kryds i kalenderen d. 30.01., men har tidlfældigvis - og heldigvis - lige set, at I har lavet om på datoen. Hvis jeg kan få det til at hænge sammen tidsmæssigt, vil jeg også komme.

Jeg er ny på ProZ.com og har endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg bruger det rigtigt.

Vi ses forhåbentlig kl. 17.


 
Pages in topic:   < [1 2 3] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Stambord i Århus - skal vi mødes uformelt?






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »