Momsafregning fortsat
Thread poster: Line Maxwell
Line Maxwell
Line Maxwell  Identity Verified
Local time: 11:24
English to Danish
+ ...
Jun 17, 2008

Hej alle,

Jeg vil bare lige fortælle om en lille oplevelse, jeg har været ude for i dag. Jeg fik en e-mail fra en kunde i Sverige, der af skattevæsnet i Sverige havde fået oplyst, at jeg havde oplyst at have solgt dem varer og ikke ydelser. De bad mig rette det hos skattevæsnet i Danmark!

Efter kontakt med min revisor fandt han ud af, hvad problemet var. Jeg har indtil nu udfyldt rubrik B i momsafregningen angående varesalg til lande indenfor EU og derefter opgive
... See more
Hej alle,

Jeg vil bare lige fortælle om en lille oplevelse, jeg har været ude for i dag. Jeg fik en e-mail fra en kunde i Sverige, der af skattevæsnet i Sverige havde fået oplyst, at jeg havde oplyst at have solgt dem varer og ikke ydelser. De bad mig rette det hos skattevæsnet i Danmark!

Efter kontakt med min revisor fandt han ud af, hvad problemet var. Jeg har indtil nu udfyldt rubrik B i momsafregningen angående varesalg til lande indenfor EU og derefter opgivet beløbet til listesystemet. I fremtiden skal jeg (vi) ved salg til udlandet udfylde rubrik C og altså ikke længere opgive til listesystemet. Derimod skal vi på fakturaen angive "Fakturaen er omfattet af omvendt moms" og som sdævanlig også deres moms-nummer. Der skal stadig ikke opkræves moms.

Mange hilsner

Line
Collapse


 
Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
United Kingdom
Local time: 10:24
Member (2008)
English to Danish
+ ...
Fakturaen er omfattet af omvendt moms? Jun 17, 2008

Det vidste jeg da ikke, at man skulle skrive!

Jeg har bare påført kundens CVR-nr og det var så det.

Vildt, at de går så detaljeret ind...


Men tak for oplysningerne.


 
Quest4
Quest4  Identity Verified
Local time: 11:24
English to Danish
Sådan har jeg også gjort. Jun 17, 2008

Som du nævner, du har gjort hidtil. Og så kontrolleret deres momsnummer i systemet. Det nye lyder ulogisk faktisk.

Problemet er nok også, at man aldrig får samme ensartede svar fra Told & Skat. Jeg kan huske tråde her om forskellige svar derfra.


 
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 11:24
English to Danish
+ ...
Omvendt moms? Jun 27, 2008

Line Maxwell wrote:
"Fakturaen er omfattet af omvendt moms" og som sdævanlig også deres moms-nummer. Der skal stadig ikke opkræves moms.


Den kendte jeg ikke.

Vi angav i starten i rubrik B, men fik så et brev fra Skat om, at vi skulle angive oplysninger til listesystemet.

Og så fik vi rettet det til fremover at skulle angive i rubrik C.

Det skyldes, at vi sælger ydelser og ikke varer.

"Omvendt moms" er vist en svensk opfindelse, så det er kun i forbindelse med svenske kunder.

[Edited at 2008-06-27 07:16]


 
Quest4
Quest4  Identity Verified
Local time: 11:24
English to Danish
Ref. min tidligere Jun 28, 2008

undren, så har jeg nu også fået samme besked af Told & Skat. (Metoden med "omvendt moms"). Oven i købet af en, som synes det var så logisk, at jeg burde have tænkt mig til det - og kunne ikke forstå jeg havde fået anden besked før. Stadig et problem, at medarbejderne ofte siger hvert sit - eller ændrer det efter kort tid...

Hilsen
NielsQ

[Edited at 2008-06-28 17:10]


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Momsafregning fortsat






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »