English grammar exercices needed
Thread poster: Martine Etienne
Martine Etienne
Martine Etienne  Identity Verified
Belgium
Local time: 04:30
Member
English to French
+ ...
Jun 9, 2002

Bonsoir à tous.

Bien que n\'étant que modérément attirée par l\'enseignement, chaque année je me vois dans l\'obligation d\'aider des étudiants faisant partie de la famille ou enfants d\'amis pour qu\'ils obtiennent la note voulue lors de l\'examen de juin. Mon problème est le suivant : je pense que c\'est par l\'exercice que la théorie s\'assimile le mieux, mais je suis à cours d\'inspiration pour créer des exercices. Alors j\'ai recherché des sites, mais souvent il faut t
... See more
Bonsoir à tous.

Bien que n\'étant que modérément attirée par l\'enseignement, chaque année je me vois dans l\'obligation d\'aider des étudiants faisant partie de la famille ou enfants d\'amis pour qu\'ils obtiennent la note voulue lors de l\'examen de juin. Mon problème est le suivant : je pense que c\'est par l\'exercice que la théorie s\'assimile le mieux, mais je suis à cours d\'inspiration pour créer des exercices. Alors j\'ai recherché des sites, mais souvent il faut travailler en ligne ce qui est difficule car tous les étudiants n\'ont pas internet. Alors si vous disposez d\'exercices d\'anglais concernant l\'emploi des différents temps, l\'emploi de since et for, some et any, comparatif et superlatif. N\'hésitez pas à me les envoyer.

D\'avance, merci.

[email protected].
Collapse


 
diana bb
diana bb  Identity Verified
Lithuania
Local time: 05:30
English to Lithuanian
+ ...
English grammar exercises Jun 9, 2002

Have a look at Thompson and Martinet \'Practical English Grammar\'. It is supplemeted by two volumes of exercises, which, it seems to me, incorporate all you need.



Diana


 
Kim Metzger
Kim Metzger  Identity Verified
Mexico
Local time: 20:30
German to English
Good grammar exercise book Jun 10, 2002

One very good book with English grammar exerises is English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge University Press. It\'s for intermediate students. ISBN 0 521 43680 X (with answers). It\'s excellent. Bon jour, Kim

 
CNF
CNF
Local time: 23:30
Your answer was peer graded, Kim ;^) Jun 10, 2002

Quote:


On 2002-06-10 01:45, kmetzger wrote:

One very good book with English grammar exerises is English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge University Press. It\'s for intermediate students. ISBN 0 521 43680 X (with answers). It\'s excellent. Bon jour, Kim





I agree, these are the best!

I use them a lot with my students ;^)
... See more
Quote:


On 2002-06-10 01:45, kmetzger wrote:

One very good book with English grammar exerises is English Grammar in Use, Raymond Murphy, Cambridge University Press. It\'s for intermediate students. ISBN 0 521 43680 X (with answers). It\'s excellent. Bon jour, Kim





I agree, these are the best!

I use them a lot with my students ;^)



http://uk.cambridge.org/elt/inuse/titles.htm



Regards,

Naty :^)

Collapse


 
mckinnc
mckinnc  Identity Verified
Local time: 04:30
French to English
+ ...
Murphy Jun 10, 2002

I would agree with Kim that Murphy is excellent and very accessible. Thomson & Martinet is more complex and highbrow.

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

English grammar exercices needed







CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »